CONDITII GENERALE DE CALATORIE

Utilizatorul va avea acces la informatii despre produsele si serviciile turistice oferite pe pagina WEB a dominicanatours.com de catre furnizorii acestor servicii si, deasemenea, poate rezerva sau cumpara pachetele si serviciile dorite de la respectivii furnizori si organizatori de pachete de vacanta iar aceste servicii sunt supuse unor termeni si conditii specifice stabilite pentru ficare caz in parte de catre furnizorii si organizatorii pachetelor de vacanta. In acest sens ofertele si informatiile referitoare la produsele turistice ofertate pe pagina WEB a dominicanatours.com provin si sunt elaborate si mentinute de catre furnizori de servicii turistice tertiari si nu pot fi considerate niciodata oferte directe oferite utilizatorilor de catre dominicanatours.com pe pagina WEB a agentiei. In consecinta DomincaTours.com nu se face responsabila de legalitatea si redactarea lor iîn conformitate cu conditiile contractuale introduse de catre furnizori.

In cazul in care clientul in momentul in care realizeaza o solicitare de rezervare indica incorect numele, data plecarii, destinul sau hotelul si nu comunica acest lucru inainte de a confirma rezervarea, va trebui sa aboneze 50e de cheltuieli pentru modificare. In mod similar, o data confirmata rezervarea, in cazul in care oricare dintre serviciile contractate au anumite anumite penalizari particulare, cheltuieli tour operator sau companie, o astfel de modificare se platește in acelasi mod ca si cheltuielile de gesiune. Va rugam sa verificati foarte bine datele indicate inainte de a confirma rezervarea dvs., deoarece este responsabilitatea dumneavoastra ca datele introduse sa fie corecte.

In continuare sunt enumerate conditiile generale la contractarea unui pachet de vacanta standard, conditii pe care clientul le accepta in mod explicit in momentul in care realizeaza o pre-rezervare pe dominicanatours.com. In cazul in care o calatorie include conditii speciale de contractare neincluse in conditiile generale, acestea vor fi retrimise pe adresa de e-mail utilizatorului inregistrat pentru a i se aduce la cunostinta si pentru a fi acceptate, in mod activ, in momentul contractarii calatoriei.

CONDITII GENERALE ALE CONTRACTULUI DE VACANTA COMBINATA

A) Contratarea unui pachet de vacanta

1. Cererea de rezervare

  1. Utilizatorul care doreste contractarea unui pachet de vacanta realizeaza o "cerere de rezervare". Ulterior acestei cereri, agentia de retail sau, dupa caz, agentia organizatoare, se angajeaza sa faca aranjamentele necesare pentru a obtine confirmarea de rezervare in functie de numarul de locuri disponibile, precum si de perioada solicitata.
  2. Dupa confirmarea cererii de rezervare, agentia poate solicita consumatorului depunerea unei sume echivalenta a 30% (*) din costul calatoriei.In cazul in care vreun serviciu ramane in stadiul "Solicitat", fara a fi posibila confirmarea lui, se realizeaza rambursarea integrala a sumei depuse.
    (*) Pentru orice rezervare facuta in termen de mai putin de 15 zile de la data plecarii in calatorie, se poate reclama clientului abonarea a 50% din pretul total al rezervarii, restul fiind solicitat in maxim 48.
  3. In cazul in care clientul solicita elaborarea unui pachet de vacanta personalizat, agentia poate pretinde abonarea unei sume necesare elaborarii proiectului. Daca oferta de pachet de vacanta propusa de catre agentie este acceptata de client, iar agentia poate confirma serviciile cuprinse in oferta, suma platita se va imputa pretului de vacanta. Ori de cate ori serviciile oferite nu se pot confirma, agentia trebuie sa returneze sumele platite de catre client.
  4. In toate situatiile anterioare, daca agentia nu poate oferi vacanta solicitata si ofera consumatorului o vacanta similara sau una diferita, cu exceptia cazului in care se mentioneaza altfel, se subintelege mentinerea ofertei respective timp de 24 de ore. In astfel de cazuri contractul se concretizeaza daca utilizatorul accepta oferta in perioada de timp mentionata.

2. Confirmarea rezervarii

Concretarea contractului de pachet de vacanta se produce odata cu confirmarea rezervarii. Din acest moment indeplinirea contractului de vacanta este obligatorie pentru ambele parti.

3. Plata

  1. Plata restanta din pretul calatoriei se va efectua cu 15 zile inainte de data plecarii. Odata achitat totalul calatoriei se va proceda la expedierea documentatiei necesare in termen de 48/72 de ore.
  2. In cazul in care in momentul rezervarii data de plecare este inferioara a 15 zile se va realiza plata totala a vacantei cu conditia ca toate serviciile contractate sa fie confirmate.
  3. Daca exista orice serviciu restant se va plati o garantie de 30% din pretul calatorie.
  4. Agentia poate rezilia contractul si aplica normele stabilite pentru retragere inainte de plecare, in cazul în care clientul nu realizeaza nicio plata în temeiul paragrafelor precedente si in perioada corespunzatoare.

4. Servicii prestate

  1. Serviciile integrate in contractul pachetului de vacanta rezulta din informatia furnizata clientului in prospect sau programa, precum si din indicatiile oferite in momentul in care s-a facut confirmarea rezervarii.
  2. Cu toate acestea, agentia organizatoare isi rezerva dreptul de a modifica informatiile continute in prospect, inainte de incheierea contractului. Pentru a fi validate, schimbarile in aceste informatii trebuie sa fie comunicate in mod clar si in scris clientului.

5. Schimbari si/sau Modificari ale serviciilor de zbor

  1. Orarul si operativitatea zborurilor pot suferi modificari din partea companiilor aeriene in orice moment. Aceste modificari vor fi comunicate in scris clientului.
    Operatorul turistic un se face responsabil pentru acele zboruri de conexiune alese de catre client pe cont propriu daca astfel de modificari in program il afecteaza.
  2. In orice caz, agentia un se face responsabila de zborurile de conexiune(*) alese de client pe con propriu, daca se produce anularea vacantei. Agentia se face resonsabila doar de acele zboruri contractate in mod direct de catre Operatorul turistic care organizeaza pachetul de vacanta.
    (*) Zborurile de conexiune se pot contracta cu Operatorului turistic, cu agentia de voiaj sau pe cont propriu. In ultimele doua cazuri, agentia de voiaj nu se face responsabila de zborurile de conexiune daca intervine vreo schimbare operativa sau de program.

6. Cazare

Cu exceptia cazului in care se indica altfel in brosura sau se precizeaza in anumite conditii:

  1. In ceea ce priveste tarile in care exista o clasificare oficiala de hoteluri sau alte unitati de cazare, brosura contine clasificarea turistica valabila in tarile respective. In acelea in care nu exista nicio clasificare turistica oficiala, categoria indicata in brosura este orientativa. In orice caz, agentia trebuie sa asigure o cat mai buna corespondenta intre clasificarea utilizata si asteptarile pe care acest lucru le poate genera in conceptia consumatorului.
  2. Orarul de cazare depinde de normele stabilite in fiecare tara. De obicei, camera de hotel poate fi ocupata incepand cu orele paisprezece din ziua sosirii si trebuie sa fie eliberata inainte de ora doisprezece dupa-amiaza din ziua plecarii, indiferent de ora la care este prevazuta sosirea la hotel sau continuarea calatoriei.
  3. Camerele sau cabinele pentru trei sau patru persoane sunt de obicei camere Double la care se adauga unul sau doua paturi, in general o canapea extensiblia sau un pat pliant, exceptie facand anumite unitati turistice unde in loc de paturi aditionale se folosesc doua paturi mai mari.
  4. In urma oricarui incident provocat in timpul sejurului dumneavoastra, este indicat sa depuneti o reclamatie directa si in scris hotelului, in scopul de a gestiona ulterior, daca se doreste, o reclamatie prin intermediul agentiei.

7. Transport

  1. Clientul trebuie sa fie prezent in locul indicat pentru plecare in intervalul orar indicat de catre agentie sau, alternativ, in prospect. Ca norma generala in cazul transportului aerian este necesara prezenta in aeroport cu doua ore inainte de ora prevazuta pentru plecare.
  2. In cazul in care clientul nu poate pleaca in vacanta din cauza ca nu s-a prezentat in termenele solicitate se vor aplica dispozitiile prevazute la punctul 14 pentru neprezentare la plecare sau, după caz​​, în conformitate cu punctul 12 de retragere a clientului.
  3. Pierderea sau pagubele suferite in legatura cu bagajul de mana sau alte obiecte pe care clientul le detine sau le are in custodie constituie riscul si raspunderea exlusiva a clientului.
  4. Pierderea, furtul sau deteriorarea bagajelor, trebuie reclamate in mod direct companiei aeriene in aeroport.

8. Alte servicii

  1. Ca norma generala regimul de pensiune completa include mic dejun continental, pranz, cina si cazare. Demi-pensiune, cu exceptia cazului in care se indica altfel, include mic dejun continental, cina si cazare. In general aceste mese nu includ si bauturile.
  2. Dietel speciale (vegetariane sau de regim special) se garanteaza doar daca acestea au fost convenite de catre parti in conditii speciale.

B) Drepturile partilor inainte de inceperea vacantei

9. Modificarea contractului

  1. Daca, in orice moment inainte de plecare clientul doreste sa solicite modificarea destinatiei, a mijloacele de transport, a duratei, a calendarul, a itinerariul de calatorie sau alte puncte referitoare la prestatii, si agentia poate face modificarile respective, aceasta poate solicita plata unor cheltuieli aditionale justificate ca urmare a modificarilor respective, precum si un comision, de modificare a rezervarii, ce nu poate depasi 3% din pretul total
  2. Inainte de plecare, agentia poate face numai modificari necesare pentru finalizarea cu succes a vacantei si aceste modificari nu pot fi semnificative. Se considera ca modificarile necesare sunt semnificative daca acestea impiedica realizarea obiectivelor acesteia din urma in conformitate cu caracteristicile generale sau speciale.
  3. In cazul in care agentia este nevoita sa realizeze modificari semnificative, le va comunica imediat clientului. Acesta poate opta pentru acecptarea modificarii contractului in care se precizeaza variatiile introduse si repercutarea lor in pret, sau dizolvarea contractului. Clientul trebuie sa comunice agentiei decizia adoptata in 48 de ore de la data notificarii modificarilor. Daca acesta din urma nu comunica decizia in intervalul de timp indicat se intelege ca opteaza pentru solutionarea contractului fiind de acord cu modificarile aduse.

10. Revizuirea pretului

  1. Agentia poate revizui pretul, in sus sau in jos, cu conditia ca zisa revizuire sa se produca cu 20 de zile inainte de plecare si sa un fie semnificativa, adica, nu mai mult de 15% din pretul calatoriei. In plus, aceasta analiza va fi efectuata numai pentru a adapta valoarea cheltuielilor de calatorie la variatii precum:
    1. Cursurile de schimb valutar aplicate la vacanta combinata.
    2. Pretul de transport in cadrul calatoriei, inclusiv costul carburantului.
    3. Impozitele si taxele pentru anumite servicii, cum ar fi taxele de aeroport, imbarcare, debarcare si altele similare incluse in pret.
  2. Pretul revizuit va fi determinat prin referire la valoarea monedei fata de tara de destinatie si de preturilor, taxele si impozitele aplicabile la data publicarii brosurii. In cazul circuitelor care includ doua sau mai multe tari, pentru rata de schimb se ia ca referinta dolarul american la acea data.
  3. Daca revizuirea pretului presupune o incrementare superioara a 15% din pretul vacantei, agentia va aviza imediat clientul, iar acesta poate cere dizolvarea contractului.
  4. Daca Operatorul Turistic scade pretul unei excursii ce a fost contractata de catre client la un pret superior, clientul va putea beneficia de noul pret daca indeplineste urmatoarele cerinte:
    1. Conditiile de calatorie ale Operatorul Turistic permit schimbarea ofertei*.
    2. Documentatia de calatorie nu a fost emisa.
    3. Exista locuri disponibile pentru noua oferta.

T Acest lucru va fi posibil daca serviciile ofertei contractate sunt aceleasi cu serviciile noii oferte.

Clientul va trebui sa plateasca o penalizare pentru scbimbarea ofertei, de 50 € pentru fiecare rezervare.

*Fiecare Operator Turistic are propriile conditii de calatorie.

11. Drepturile consumatorului in caz de reziliere

  1. In cazul in care consumatorul, in conformitate cu alineatele de mai sus, reziliaza contractul poate opta intre:
    1. Rambursarea in termen de o luna de zile a tuturor sumelor platite (minus cheltuieli anterioare de anulare, daca exista), sau
    2. In cazul in care agentia poate propune, i se va oferi o vacanta combinata de aceeasi calitate sau de calitate superioara. Daca vacanta oferita este de calitate superioara, agentia va solicita diferenta de pret, dupa caz. Se poate opta, de asemenea, pentru o vacanta de calitate inferioara iar in acest caz agentia va deduce diferenta de pret.
  2. In ambele cazuri, consumatorul este indreptatit sa pretinda despagubiri prevazute in caz de anulare a calatoriei mentionate la alineatul 13 si in termenii cuprinsi in el.

12. Cesiunea rezervarii

  1. Consumatorul poate transfera rezervarea sa unei persoane care indeplineste toate cerintele mentionate in brosura si in contractul pentru realizarea pachetului de vacanta, cu conditia ca biletele de avion sa nu fi fost emise.
  2. Transferul trebuie comunicat prin orice mijloc agentiei si va fi gratuit daca aceasta primeste notificarea cu un avans de minim 15 zile de la data calatoriei. Daca se doreste realizarea transferului in mai putin de 15 zile si agentia poate accepta, ar putea pretinde consumatorului o taxa de cesiune ce nu poate depasi 3% din pretul calatorie, pe langa costurile de gestionare a modificarii practicate de operatorul turistic in cauza.
  3. In orice caz, atat clientul cat si persoanacatre care s-a facut cesiunea rezervarii raspund in fata agentiei pentru suma ramasa de plata, asa cum si pentru costurile suplimentare pe care cesiunea le-ar putea cauza..

13. Dreptul consumatorului de retragere

  1. Consumatorul are dreptul de a anula calatoria contractata in orice moment inainte de plecare. Cu toate acestea, in cazul in care retragerea are loc în termen de 15 zile inainte de plecare, trebuie sa plateasca o penalizare, in functie de timpul ramas pana la plecare, si care va fi de:
    1. 5% din pretul de calatorie an cazul in care exista un avans mai mare de 10 si mai putin de 15 de zile.
    2. 15% din pretul de tur, in cazul in care aceasta se produce cu un avans de intre 10 si 3 zile.
    3. 25% din pretul de tur, in cazul in care aceasta se produce in termen de 48 de ore inainte de plecare.
      Aceste conditii pot varia in functie de operatorul de turism cu care a fost contractata calatoria.
  2. In cazul in care retragerea are loc din motive de forta majora. Se vor indica utilizatorului taxele de anulare a calatoriei si ulterior se va proceda la reclamarea lor in conditiile in care acele motive de forta majora sunt justificate printr-o dovada oficiala. Operatorul turistic va estima rezolutia reclamatiei respective.
  3. In orice caz, consumatorul va trebui sa aboneze cheltuielile de gestiune agentie de 50€ de persoana, si 150 euro cheltuilei tour operator de rezervare. Cei 150 de euro de rezervare sunt obligatorii dupa 72 de ore din momentul confirmarii. In afara de aceste cheltuieli pot exista penalizari , in cazul in care nu se admite rambursarea, pentru serviciile optionale achizitionate.
    (*) Orice rezervare, ce are contractata o asigurare optionala, de anulare sau de asistenta medicala, presupune un cost de 100% din respectivul serviciu.
  4. Retreagerea are efect din momentul in care dorinta de retragere a consumatorului este notificata in scris agentiei.
  5. Odata cunoscuta dorinta de retragere, agentia va restitui clientului sumele platite in termen de o luna de zile(**), cu deducerea cheltuielilor de gestiune si, dupa caz, a cheltuielilor de anulare justificate si a sanctiunilor.
    (**) In situatia in care rezervarea a fost anulata din cauza de forta majora, restituirea se face de indata ce operatorul de turism comunica rezolutia, si procedeaza la rambursarea catre agentie.
  6. In cazul in care pachetul a fost supus unor conditii economice de contractare speciale, cum ar fi avioane de transport marfa, nave, tarife speciale sau altele analoage, cheltuielile de anulare si sanctiunile vor fi cele indicate in mod explicit in brosura pentru vacanta respectiva. Ca norma generala, odata emis un bilet de avion cheltuielile de anulare ajung pana la 100% din valoarea lui. Tarife speciale de avion, zborurile "charter" sau "speciale" determina, de asemenea, o taxa de anulare ce poate atinge 100% din contravaloarea lor.
  7. Se considera retragere a consumatorului , daca odata contractat un sejur decide sa schimbe Hotelul, ziua sau orice alt serviciu contractat.
    In acest caz clientul va trebui sa plateasca o penalizare pe care o va indica Operatorul Turistic* si cheltuieli administrative in valoare de 50€ pentru fiecare rezervare. Toate acestea vor fi posibile doar in cazul in care noile servicii solicitate sunt disponibile si Operatorul Turistic ne permite sa efectuam respectiva schimbare.
    * Fiecare Operator Turistic dispune de niste conditii de calatorie proprii.

14. Anularea unei calatorii de catre Operatorul turistic sau compania aeriana

  1. Anulare calatoriei din orice motiv ce nu poate fi imputat consumatorului, ii confera acestuia dreptul de a dizolva contractul cu drepturile prevazute la aliniatul 10.
  2. In cazul in care anularea calatoriei este comunicata in termen de doua luni inainte de plecare, agentia trebuie sa plateasca o despagubire consumatorului, in functie de timpul ramas pana la plecare, de cel putin:
    1. 5% din pretul de calatorie in cazul in care exista un avans de mai mult de 15 zile si mai putin de 2 luni.
    2. 10% din pretul de calatorie, in cazul in care acesta se produce cu un avans de intre 15 şi 3 zile.
    3. 25% din pretul de calatorie, in cazul in care acesta se produce in termen de 48 de ore inainte de plecare.
  3. Nu exisat nicio obligatie de despagubire in urmatoarele situatii:
    1. Cand anularea se datoreaza faptului ca numarul de solicitanti este mai mic decat cel prevazut in brosura sau in contractul pentru pachetul de vacanta. In acest caz, agentia trebuie sa notifice consumatorului anularea in scris inainte de termenul limita stabilit in brosura sau in contract. In consecinta, agentia trebuie sa notifice anularea cu cel putin zece zile inainte de data de plecare.
    2. In cazul in care calatoria este anulata din motive de forta majora. Acestea sunt circumstante de forta majora din afara agentiei, anormale si imprevizibile ale caror consecinte nu puteau fi evitate, in ciuda faptului ca agentia a actionat cu diligenta corespunzatoare.

15. Neprezentarea la plecare

  1. Se considera neprezentare la plecare atunci cand consumatorul un comunica intentia de a un inteprinde calatoria si nu se prezinta in timp util si la locul stabilit pentru plecare. In acest caz, pierde dreptul la o rambursare a sumeleor platite si are obligatia de a achita sumele restante.
  2. Cu toate acestea, daca neprezentarea are loc din cauze de forta majora, consumatorul are dreptul la o restituire a sumelor platite, nete de cheltuielile de gestionare si cele de anulare. In acest scop se considera cauze de forta majora decesul, accidentul sau boali grave ale consumatorului sau ale oricarei persoane cu care coabita,sau orice caz similar ce poate impiedica participarea la calatorie si comunica agentiei imposibilitatea de a calatori inainte de data plecarii..

In acest sens, se considera motive de forta majora decesul, accidentarea sau boli grave ale consumatorului sau a oricarei alte persoane cu care coabita, sau orice caz similar ce poate impiedica participarea la calatorie si avizarea agentiei de aceasta imposibilitate inainte de plecare.

C ) Drepturile si obligatiile partilor dupa inceperea calatoriei

16. Executare defectuasa sau lipsa prestarii serviciilor

  1. Atunci cand clientul detecteaza in timpul calatoriei ca exista vreun defect sau lipseste prestarea vreunui serviciu contractat, trebuie sa comunice pe loc si cat mai repede posibil organizatorului sau retail-erului si, dupa caz, furnizorului raspunzator de serviciul respectiv. Comunicarea se va face in scris sau sub orice alta forma ce poate fi inregistrata. Odata primita comunicarea, retail-erul sau organizatorul va actiona cu promtitudine pentru a gasi solutiile adecvate.
  2. Daca se va comunica la timp si sub forma indicata, documentul care-l atesta il va exonera de furnizarea ulterioara a altor dovezi referitoare la existenta defectului, cu exceptia cazului in care organizatorul, retail-erul sau furnizorul serviciului respectiv au verificat in prezenta consumatorului ca defectul nu exista sau ca nu intruneste caracteristice indicate, si asa a ramas inregistrat.
  3. In cazul in care consumatorul un realizeaza comunicarea amintita in timpul si sub forma indicate, ar trebui sa testeze defectele pretinse in acord cu criteriile generale de proba si se face raspunzator pentru toate daunele cauzate sau agravante din lipsa de comunicare.

17. Imposibilitatea organizatorului de a presta o parte importanta a serviciilor

  1. Agentia trebuie sa adopte solutiile adecvate pentru continuarea calatoriei daca odata initiata calatoria un furnizeaza sau observa ca un poate furniza o parte importanta din serviciile prevazute in contract. Sunt parte importanta din serviciile prevazute acelea a carei neindeplinire impiedica desfasurarea normala a calatoriei si provoaca imposibilitatea continuarii vacantei in astfel de conditii.
  2. Agentia nu poate solicita nici un supliment pentru masurile adoptate pentru continuarea vacantei si va plati consumatorului orice diferenta intre prestatiile prevazute si cele furnizate.
  3. in cazul in care clientul accepta in mod expres sau tacit solutiile propuse de catre agentie nu beneficiaza de nicio indemnizare pentru respectivele modificari. Se va considera ca accepta in mod tacit respectivele propuneri si continua vacanta cu solutiile date de catre organizator.
  4. In cazul in care solutiile adoptate de catre organizator nu au fost viabile sau consumatorul nu le accepta din motive rezonabile, agentia trebuie sa:
    1. Ofere un mijloc de transport echivalent al celui contractat pentru calatorie pentru intoarcerea la locul de plecare sau in orice alt loc stabilit de comun acord, in cazul in care contractul include calatoria de intoarcere.
    2. Restituirea sumei platite dupa deducerea cuantumului prestatiilor furnizate pna la finalul calatoriei, cu exceptia cazului in care defectul ce retine continuarea vacantei este imputabil consumatorului.
    3. Plata unei despagubiri, daca este cazul.

18. Retragerea consumatorului pe durata calatoriei

  1. Clientul are dreptul la desfintarea contractului de vacanta odata inceputa calatoria, dar nu va putea pretinde rambursarea sumelor deja achitate si va avea in continuare obligatia de a plati sumele restante.
  2. Daca retragerea se datoreaza unui accident sau unui caz de boala ce il impiedica pe client sa-si continuie vacanta, agentia este obligata sa ofere asistenta necesara si, dupa caz, sa plateasca diferenta intre serviciile prevazute si cele prestate, nete de cheltuielile de anulare corespunzatoare justificate.
  3. In ambele cazuri, orice costuri suplimentare cauzate de retragere si, in special de repatriere sau de transfer la locul de origine, sunt platibile de catre consumator.

19. Obligatia clientului de a colabora la desfasurarea normala a calatoriei

  1. Consumatorul trebuie sa respecte indicatiile facilitate de catre agentie pentru desfasurarea adecvata a vacantei, precum si reglementarile cu caracter general ale serviciilor incluse in pachet aplicabile utilizatorilor. In special, pentru o calatorie in grup, se va pastra respectul cuvenit fata de ceilalti participanti si un comportament ce nu prejudiciaza desfasurarea normala a vacantei.
  2. Incalcarea grava a acestor indatoriri confera agentiei dreptul de a rezilia contractul pentru pachetul de vacanta. In acest caz, daca in contract este inclusa calatoria de regres, agentia va oferi consumatorului un mediu de transport echivalent celui contractat pentru intoarcerea la locul de plecare sau oricare altul stabilit de comun acord. Agentia va avea, de asemenea, dreptul la o compensatie corespunzatoare daunelor atribuite comportamentului consumatorului.

D) Raspunderea contractuala pentru desfasurarea necorespunzatoare sau incalcarea contractului

20. Distributia responsabilitatii

  1. Agentia organizatore si agentia de retail raspund fata de consumator pentru indeplinirea corecta a contractului pachetului de vacanta in functie de obligatiile corespunzatoare fiecareia pentru gestionarea vacantei.
  2. Agentia organizatoare si agentia de retail raspund fata de consumator indiferent daca sunt ele insele cele care presteaza serviciile cuprinse in contract precum si daca sunt prestate de catre auxiliari sau alti prestatori de servicii.
  3. Agentia organizatoare, fiind cea care planifica voiajul, raspunde pentru daunele cauzate clientului prin neexecutarea sau executarea deficienta a serviciilor incluse in pachetul de vacanta precum si pentru daunele ce provin din incalcarea de orice fel a obligatiilor corespunzatoare domeniului sau de gestiune de acord cu legistatia in vigoare.
  4. Agentia de retail, fiind cea care vinde sau ofera spre vanzare vacanta combinata propusa de agentia organizatoare, raspunde pentru daunele cauzate consumatorului prin erorile comise in informatiile referitoare la vacanta combinata, prin omisiunea de informatii ce trebuiau comunicate, prin incapacitatea de a furniza documentatia necesara pentru o corecta realizare a vacantei si, in general pentru incalcarea oricarei alte obligatii corespunzatoare domeniului ei de gestiune de acord cu legislatia in vigoare.
  5. Atunci cand la contract participa in comun diferiti organizatori sau retail-eri, indiferent de clasificarea lor si de relatiile existente intre ei, raspunderea intre organiazatori si retail-eri va fi solidara.

21. Cauze care exonereaza de responsabilitate

Responsabilitatea organizatorilor sau retailerilor inceteaza intr-una din urmatoarele circumstante:

  1. Deficientele observate in desfasurarea contractului sunt imputabile consumatorului.
  2. Respectivele deficiente sunt imputabile unui tert furnizor de servicii prevazute in contract si sunt cu caracter imprevizbil sau inevitabil.
  3. Deficientele mentionate sunt datorate unor cauze de forta majora, intelegand prin cauze forta majora acele circumstante straine celor care le invoca, anormale si imprevizibile ale caror consecinte nu se puteau evita, in ciuda factului ca s-a actionat cu diligenta corespunzatoare.
  4. Deficientele se datoreaza unui eveniment pe care retail-erul, sau organizatorul, in ciuda tuturor eforturilor depuse, nu putea preveni sau evita.

22. Obligatia consumatorului de reducere a daunelor

In orice caz, consumatorul este obligat sa adopte masurile adecvate si rezonabile in incercarea de a reduce daunele derivate din neexecutarea ori executarea necorespunzatoare a contractului sau pentru a evita agravarea lor. Daunele derivate din neglijenta adoptarii unor astfel de masuri vor fi suportate de catre consumator.

23. Obligatia de asistenta a agentiei

  1. Agentia organizatore si agentia de retail, desi sunt exonerate de responsabilitati, au in continuare obligatia de a acorda asistenta necesara clientului aflat in dificultate.
  2. Nu exista obligatia de asistenta prevazuta in temeiul alineatului anterior atunci cand defectele produse in timpul executarii contractului sunt atribuite la modul exclusiv unui comportament intentionat sau unei neglijente din partea consumatorului.

24.Limitarea raspunderii de catre conveniile internationale

Atunci cand serviciile din contractul de vacanta combinata sunt regelementate prin convenii internationale, compensarea daunelor fizice sau de alta natura prin nerespectarea sau executarea necorespunzatoare a lor sunt supuse restrictiilor specificate de acestea.

25. Limitarea raspunderii pentru daune de alta natura decat cea corporala

  1. Atunci cand serviciile din contractul de vacanta un sunt reglementate prin convenii internationale:
    1. indemnizarea pentru daunele de alta natura raman limitate prin toate conceptele a de doua ori pretul vacantei, cuprinzand deasemenea daunele morale nederivate dintr-o vatamare corporala si rambursarile corespunzatoare.
    2. compensarea agentiei organizatoare pentru daunele derivate din pierderea sau deteriorarea bagajelor este limitata la 350€.
  2. Restrictiile prevazute in cele doua alineate de mai sus nu se aplica in cazul în care agentia sau prestatorii de servicii au cauzat in mod intentionat pagubele sau au actionat nechibzuit, stiind ca le-ar putea cauza.

26. Informatii despre dispozitiile referitoare la pasapoarte, vize si vaccinuri.

  1. Toti utilizatorii fara exceptie (inclusiv copii), trebuie sa aiba in regula documentatia personala si de familie corespunzatoare, fie pasaportul fie buletinul, in functie de legile tarii sau tarilor pe care le viziteaza. Vor fi platite de catre acestia, atunci cand pentru calatorie sunt necesare, obtinerea de vize, pasapoarte, certificate de vaccinare. etc.
  2. In cazul in care acordarea vizelor este respinsa de catre o autoritate, din motive specifice utilizatorului, sau ii este denegata intrarea in tara pentru ca nu reuneste criteriile cerute, sau pentru nereguli ale documentatiei necesare, sau pentru lipsa ei, agentia nu isi asuma raspunderea pentru actele de aceasta natura, fiind responsabilitatea clientului orice cheltuiala ce apare, aplicandu-se in astfel de circumstante conditiile si normele stabilite pentru cazurile de retragere voluntara de servicii.
  3. Se aminteste de asemenea tuturor clientilor, ca este de datoria lor sa se asigure, inainte de initierea calatoriei, ca indeplinesc toate normele si cerintele aplicate in materie de vize cu scopul de a putea intra fara probleme in toate tarile ce urmeaza a vizita. Minorii sub 18 ani trebuie sa detina un permis in scris semnat de catre tutori sau parinti, avand in considerare ca acesta poate fi solicitat de catre orice autoritate.
  4. Este obligatoriu pentru toti pasageri cu zboruri de plecare din Spania sau cu conexiune in Spania, ca pasapoartele sa aiba fotografie(adulti, copii si bebelusi).

27. Raspunderea pentru serviciile neincluse in pachetul de vacanta

  1. Normele de raspundere contractuala ale pachetului de vacanta nu sunt aplicabile serviciilor precum realizarea de excursii, participarea la evenimente sportive sau culturale, vizitele la muzee sau expozitii, sau altele analoage, ce nu se gasesc incluse in pretul global al vacantei combinate si pe care clientul le contracteaza cu caracter facultativ cu ocazia desfasurari acestora. In astfel de cazuri, agentia trebuie sa indice clientului caracterul facultativ al serviciului respectiv si ca nu face parte din pachetul de vacanta.
  2. Daca agentia intervine in contractarea unor astfel de servicii va raspunde in conformitate cu normele specifice cuprinse in contractul incheiat.

E) Creante si actiuni care deriva din contract

28. Legea aplicabila

Acest contract de pachet de vacanta este supus acordului dintre parti si conditiilor generale prevazute de normele din teritoriul pe care se realizeaza contractul si, in lipsa acestora, se realizeaza in conformitate cu dispozitiile Legii 21/1995 iulie, de reglementare a Pachetelor turistice.

29. Reclamatii contra agentiei

  1. Fara a aduce atingere actiunilor legale de care beneficiaza, consumatorul poate reclama in scris agentiei de retail neexecutarea sau executarea necorezpunzatoare a contractului, in termen de maxim 30 de zile de la data stabilita pentru finalizarea calatoriei.
  2. In termen de maxim 30 de zile, agentia organizatoare sau agentia de retail, in functie de responsabilitatile fiecareia in procesul de gestionare a pachetului de vacanta, sunt obligate sa raspunda in scris reclamatiilor formulate in termenul stipulat.
  3. In aceasta etapa consumatorul si agentia pot solicita medierea de catre autoritatea competenta sau organismele formate in scopul de a gasi o solutie satisfacatoare pentru ambele parti.
  4. In cazul in care conflictul nu poate fi rezolvat printr-o reclamatie la agentie, consumatorul il poate supune unui tribunal de arbitraj daca agentia reclamata a fost afiliata anterior unui astfel de tribunal, sau, in orice caz, unei instante judecatoresti.

30. Tribunalul de Arbitraj

  1. In cazul in care agentia reclamata a fost afiliata anterior unui Tribunal de Arbitraj, consumatorul poate depune reclamatie la Tribunalul de Arbitraj competent la locul oficierii contractului sau la acel Tribunal de Arbitraj la care este afiliat, in termen de maxim 3 luni de la data prevazuta pentru finalizarea vacantei.
  2. Nu pot constitui obiectul unui arbitraj reclamatiile de intoxicatii, leziuni, moarte sau cu indicii reale de delict.
  3. Cu exceptia cazului in care se stabileste altfel ar fi fost stabilite in cadrul ofertei publice de prezentare a sistemului de arbitraj, arbitrajul va avea putere de Lege si procedeul de arbitraj va fi reglementat de dispoziĹŁiile Decretului Regal 636/1993, din 03 mai. Se va limita la creantele pentru o suma mai mica de 1000 de euro de persoana si un total maxim de 5.000 € pentru fiecare reclamatie.
  4. Acordul dictat de catre Tribunalul de Arbitraj rezolva plangerea prezentata cu carácter definitiv si obligatoriu pentru ambele parti.

31. Cai de actiune juridica

  1. In cazul in care conflictul nu este supus unui tribunal de arbitarj, clientul poate actiona pe cale juridica adresandu-se unei instante de judecata de la locul oficierii contractului.
  2. Consumatorul poate fi denuntat doar in tara de oficiere a contractului.
  3. Actiunile juridice care decurg din contractul pachetului de vacanta se prescrie in decurs de 2 ani de la data stipulata pentru finalizarea vacantei.