» NOILE REGLEMENTARI REFERITOARE LA LICHIDE SI GELURI IN BAGAJUL DE MANA

1. La ce zboruri si in ce tari se aplica noile reglementari?

Tuturor zborurilor cu plecare de pe orice aeroport din Uniunea Europeana, indiferent de destinatie sau de companie, asa cum si tuturor pasagerilor in tranzit pe un aeroport din Uniunea Europeana. In toate tarile Uniunii Europene: Germania, Austria, Belgia, Republica Ceha, Cipru, Danemarca, Slovacia, Slovenia, Spania, Estonia, Finlanda, Franta, Grecia, Olanda, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, Portugalia, Marea Britanie si Suedia. Se vor aplica deasemenea pentru: Norvegia, Islandia si Elvetia. Pentru orice nelamurire ne puteti contacta la numarul de telefon (+40) 316 300222 sau prin e-mail la info@dominicanatours.ro.

2.- Se pot transporta lichide in bagajul de cala?

Da. Aceste limitari se aplica in mod exclusiv bagajului de mana, cee ce inseamna ca puteti transporta lichidele sau gelurile in echipajul de cala. Se recomanda, in masura in care este posibil, sa se inregistreze bagajul.

3. Exceptii

Se poate transporta vreun tip de lichide?

Puteti include in bagajul de mana lichide atunci cand acestea sunt impachetate in recipiente individuale cu o capacitate maxima de 100 ml fiecare. Cantitatea maxima permisa este de 1.000 ml (1 litru) de persoana. Recipientele trebuie ambalate intr-o punga transparenta de plastic resigilabila (dimensiunea aproximativa 20cm x 20cm). Articolele trebuie sa incapa lejer in punga, iar aceasta trebuie sigilata.

Afecteaza deasemenea transportul de medicamente?

permite includerea in bagajul de mana a medicamentelor pentru uzul in timpul calatoriei, prezentandu-le separat la controlul de securitate, dar nu intr-o punga de plastic transparenta. Se recomanda ca, pe cat posibil, pasagerul sa aiba asupara sa reteta medicala.

Manacarea pentru bebelusi se poate include in bagajul de mana?

Se permite includerea in bagajul de mana a alimentelor pentru bebelusi, necesare pe timpul calatoriei, prezentandu-le separat la controalele de securitate, dar nu in punga de plastic transparenta. Vi se poate cere o proba de autenticitate la controlul de securitate.

Daca din motive de sanatate am nevoie de o dieta speciala pe timpul zborului, o pot include in bagajul de mana?

Sunt permise in bagajul de mana acele alimente de care pasagerul are nevoie pe durata zborului din motive medicale. Se recomanda ca, pe cat posibil, pasagerul sa aiba asupara sa reteta medicala.

4. Pot aduce punga de plastic de acasa?

Da. Ar trebui adusa de acasa deja preparata pentru a evita intarzieri sau aglomeratia la filtrul de securitate. In acest fel trebuie doar sa o scoateti din bagaj si sa o depuneti in recipient.

Fiind vorba de un contract cu furnizori terti, conditiile respective sunt impuse de acestia.

5.Cate astfel de pungi imi sunt permise?

Fiecare pasager are dreptul de a transporta o sigura astfel de punga de plastic cu lichide.

6. Daca vin dintr-o tara din afara Uniunii Europene si voi face transferul intr-una din interiorul acesteia, pot include lichide in bagajul de mana?

La sosirea pe primul aeroport european, toate lichidele ce urmeaza a fi transportate in bagajul de mana trebuie sa fie impachetate in recipiente de maxim 100ml. si ambalate intr-o punga de plastic cu o capacitate de maxim 1 litru, exceptie facand medicamentele, mancarea pentru bebelusi si dietele speciale. Tot ceea ce nu se prezinta in acest mod trebuie abandonat inainte de intrarea in zona de securitate a aeroportului. Prin urmare, se recomanda, in masura in care este posibil, ca toate lichidele sa fie transportate in bagajul de cala si sa se faca inregistrarea acestora.

7. Pot cumpara lichide in barurile sau restaurantele din aeroport pentru a le consuma in avion?

Exista o diferenta intre lichidele achizitionate inainte de punctul de control de securitate sau dupa aceea. Inainte de controalele de securitate: Lichidele achizitionate de la aceste puncte de vanzare nu pot trece de controlul de securitate si trebuie consumate inainte de acesta. Dupa efectuarea controalelor de securitate: Lichidele achizitionate de la aceste puncte de vanzare se pot transporta la bord, cu conditia ca acestea sa fie consumate pe durata zborului.

8. Cine este responsabil de documentatia necesara pentru a calatori?

Acest lucru depinde de locul de plecare si destinatia de calatorie, precum si de nationalitate. Autoritatile administrative competente precum ambasadele si consulatele va vor informa cu privire la formalitatile specifice necesare pentru realizarea calatoriei(pasaport, vize, vaccinuri..). Este responsabilitatea clientului indeplinirea acestor formalitati. Nu va avea dreptul la rambursare in vazul in care i se refuza imbarcarea din lipsa documentatiei.

9. In cazul achizitionarii oricarui tip de lichid sau gel care vine ambalat intr-o cutie, ar trebui aruncata aceasta cutie?

Un. Este important sa se pastreze ambalajul original.

10. Sunt in tranzit pe un aeroport spaniol, dar vin dintr-o tara din afara Uniunii Europene. Ce se intampla in cazul in care am cumparat vreun tip de lichid sau gel in magazinele din tara de origine?

In nicun caz nu este permis la controlul de securitate din Uniunea Europeana in bagajul de mana, a niciunui lichid sau gel cumparat intr-o tara din afara Uniunii Europene. Aceste produse trebuie inregistrate in bagajul de cala in aeroportul de origine.

11. Exista o limita de lichide si geluri achizitionate de la magazinele situate dupa controlul de securitate?

Nu, nici exista nicio restrictie cu privire la aceste achizitii.

12. Ce se intampla daca sunt in tranzit pe un aeroport ce nu face parte din Uniunea Europeana si mi-am cumparat un lichid sau gel in magazinele de pe un aeroport din UE situate dupa controlul de securitate?

In acest caz, nu veti avea nevoie de nicio masura suplimentara de securitate.

» ALTE INTREBARI FRECVENTE

1. Cum pot rezerva un pachet de vacanta?

Puteti face o cerer de rezeravare prin telefon sau prin intermediul site-ului nostru. Daca solicitarea de rezervare se face prin intermediul site-ului, la sfarsitul procedurii trebuie sa indice un numar de card drept garantie, dar fara sa fie supus vreunui cost. Dupa introducerea datelor, sistemul nostru va prezinta o pagina de confirmare a rezervarii si un localizator, ceea ce inseamna ca solicitarea este completa si in curand veti primi un e-mail cu detalii despre toate serviciile solicitate; va rugam sa verificati informatiile primite si daca descoperiti vre-o neregula sa ne informati cat mai curand posibil la numarul de telefon (+40) 316 300222 sau prin e-mail la mailto:info@dominicanatours.ro.

In acest moment se gestioneaza rezervarea dumneavoastra si in termen de 48 de ore va vom contacta pentru a confirma toate serviciile si pentru a conveni plata definitiva a calatoriei si trimiterea documentatiei.

2. Cum stiu daca sunt locuri disponibile pentru ofertele afisate?

Desi Dominicanatours.com actualizeaza zilnic ofertele afisate, trebuie sa verificam disponibilitatea cu furnizorii. Pentru a confirma disponibilitatea este nevoie sa faceti o rezervare prealabila(fara niciun fel de compromis). Daca un mai sunt locuri va vom oferi cea mai buna alternativa disponibila.

3. Pot sa modific o rezervare confirmata?

Da. Pentru orice modificare sau anulare a unei rezervari trebuie sa va puneti in legatura directacu departamentul nostru de rezervari. In functie de timpul ramas pana la plecare, anularea va poate ocaziona cheltuieli.

Fiind vorba de contracte cu furnizori tertiari, conditiile de anulare sunt impuse de acestia.

4. Cum imi ajunge documentatia? Ce sa fac daca nu imi ajunge?

Odata achitata 100% suma de plata a calatoriei cu Dominicanatours.ro va vom trimite documentele necesare calatoriei in aproximativ 48 / 72 ore lucratoare (de luni pana vineri) la adresa de e-mail pe care ne-ati specificat.

Daca doriti sa primiti documentatia la domiciliu, va avea un cost suplimentar, depinzand de tara si de zona unde trebuie trimisa, timpul estimat de primire a documenteleor la domiciliu este de 24 - 72 ore lucratoare, sfarsitul de saptamana si zilele de sarbatoare nu putem trimite documentatia.

Daca aveti vreo problema sau nu v-au ajuns documentele in timpul estimat, va rugam sa ne contactati la numarul de telefon 0040 316 300222 sau sa ne scrieti la adresa de e-mail info@dominicanatours.ro pentru a solutiona problema.

5. Ce ar trebui sa fac daca pierd documentatia?

In acest caz un trebuie sa fa preocupati deoarece documentatia este personala. Va trebui sa ia legatura cu departamentul nostru de rezervari si vi se va emite un duplicat.

6.- Unde trebuie sa ma prezint?

Odata cu documentatia veti primi si o scisoare personalizata in care vi se indica locul si ora la care trebuie sa va prezentati.

7.- Cine este responsabil de a avea documentatia de calatorie necesara?

Acest lucru depinde de locul de placare si de destinatia calatoriei, precum si de nationalitatea dumneavoastra. Autoritatile administrative competente cum ar fi ambasadelele si consulatele le informeaza in legatura cu formalitatile specifice necesare pentru realizarea calatoriei(pasaport, viza, vaccinuri...). Aceste formalitati sunt responsabilitatea dumneavoastra. Nu aveti dreptul la nicio rambursare in cazul in care vi se refuza imbarcarea pentru lipsa prezentarii documentelor necesare.

8. In cazul unui incident pe timpul calatoriei ce ar trebui sa fac?

In primul rand trebuie sa sesizati incidentului in scris,la locul faptei si sa va puneti in contact cu departamentul nostru de rezervari pentru a va indica pasii ce trebuie urmati.

9. Exista reduceri speciale pentru bebelusi si/sau copii?

Da. In majoritatea cazurilor bebelusii platesc doar taxele si asigurarile (cu exceptia unor tour operatori, cu care se plateste in plus, 10% din tariful baza al pachetului). Sunt considerati bebelusi copiii pana la 2 ani neimpliniti. Sunt considerati copii daca au o varsta intre 2 si 12 ani neimpliniti. Acestia se pot beneficia de o reducere din pachetul de vacanta atunci cand impart camera cu doi adulti,dar aceste reduceri variaza in functie de destinatie, companie aeriana, tipul de calatoriei, sezon, hotel, etc. Copiii incepand cu 12 ani impliniti se pot beneficia de un discount pentru a 3Ș persoana in cazul in care impart camera cu doi adulti. Acest discount poate varia in functie de destinatie, companie aeriana, tipul de calatoriei, sezon, hotel, etc.

In momentul in care realizati o pre-rezervare, va rugam sa indicati in campul " Comentarii " ca o sa calatoriti cu copii, precum si varsta fiecarui copil.

10. Cum pot afla pretul atunci cand calatoresc singur?

Toate hotelurile aplica suplimente camerelor individuale dar in multe cazuri,,un sunt specificate in ofertede aceea trebui sa consultate ulterior. Efectuati solicitarea de rezervare anticipata si indicati in "Comentarii" ca veti calatori singur. Va vom contacta pentru a va furniza informatiile tarifare personalizate.

11. Modalitati de plata